Saturday, December 17, 2011

Kalau saya ckp “Je t’aime”…kamu kena balas “moi aussi”… hihi



“after all my strength is gone, in you I can be strong. And when melodies are gone, in you I hear a song. Do you know how much I love you ? do you know how much important you’re for me ? do you know how much I miss you day by day ?”…

Hawa dicipta dari tulang rusuk adam.
Bukan dari kepala untuk dijadikan atasan.
Bukan dari kaki untuk dijadikan alasan.
Tapi dari sisinya untuk dijadikan teman hidupnya.
Dekat pada lengan untuk dilindungi.
Dekat pada hati untuk dicintai.

Kehidupan tak semudah yg kita fikirkan. Tapi, ia tak serumit yg kita fikirkan juga. Asalkan kita lalui kehidupan dgn baik & melakukan perintah-Nya, insyaAllah, semuanya akan berjalan lancar.

Malam ni kita berjiwa kejap yerk bkn pe ni pengaruh dr novel yg aku bace tjuk novel tu CINTA KONTRAK….best giler cte tu kisah seorg lelaki yg ego tp dye berjaya mndapatkan seorg gadis tanpa menunduk kan  keegoaan dia dgn cara KONTRAK….hahahaha…..kisah cinta selepas kawin mmg sempoi lah!!! Aku pn teringin nk cmtu tp xde calon lah yg sesuai…dulu dh jmp tapi dye lari plak…skarg aku ngah kejar balik..tpi sejauh mana aku mampu mengejarnya ??...adakah aku tak rasa penat mngejarnya skrg ??selagi aku xpenat utk mngejar dia aku akn berusaha tpi jika org lain yg mngejarnya juga cmne ??...hurmmm


Aku hanya mampu berdoa setiap kali selepas solat….“YA ALLAH JIKA ‘A’ ADALAH JODOHKU & DICIPTAKAN UTKKU KAU DEKATKAN HATINYA DGN HATINYA TETAPI YA ALLAH JIKA DIA BUKAN UTKKU KAU JAUHKAN HATINYA DGN HATIKU, & KAU BERILAH KEKUATAN UTK AKU MENERIMA TAKDIRKU & KETENTUAN-MU YA ALLAH….AMIN AMIN AMIN….YA RABBAL’ALLAMMINNN…..”

p/s: Estoy enamorado de ti…. = “ aku mencintaimu”

No comments: