Thursday, December 29, 2011

benci membenci perlu ke dlm menuntut ilmu ??

Salam 1 bangsa 1 negeri & 1 umh..hahaha


kat sini aku wakil org2 y tertentu y mne bkn 1 program ngn aku meluahkan perasaan yg ketidakpuasan mereka t'hdp sesetengah individu yg d'gelar kump. professional...


bkn pe zmn skrg ade je isu2 yg xptt d'ketengahkan dlm institusi pendidikan samada lec dgn lec, student dgn student  & lec dgn student...kite sbg org melayu xperlu nk membenci phk individu yg len..terutama sekali lec dgn student..perlu ke lec membenci student & kebencian tu d'tunjukkan secara terang-terangan plak tu ?? perlu ke cmtu ??


setahu aku adat menuntut ilmu & memberi ilmu xperlu ada unsur2 begitu..aku yg dgr jd pns telinga...mana xnye lec sndiri mengaibkan student sndiri apa perasaan korg ?? mesti hangin kn ?? nk plak ada hamba allah ni org ke-3 yg batu api kn lg isu t'sbt...mne hak ktorg sbg student?


student sbg client kpd sesebuah institusi IPTA @ IPTS so kalo ktorg xsupport or msk kt institusi korgcmne korg nk dptkn profit ??...jd jagalah hbgn amtara each other.. cmne nk tlg ank bangsa sedangkan lec pn ada perasaan benci membenci & bias ??... ape dilemma sume ini ??...


ble ktorg luahkan perasaan ketidakpuasan @ adil among students dorg ckp kte kurang ajar plak.. cmne kte nk respect dorg kalo dorg sndri xrespect perasaan ktorg..so far, xde lg ak jmp lec benci student pastu gtao kt student yg len..student yg len 2 plak blm tentu baik & hati suci bak kata pepatah org melayu rambut sama hitam hati lain2...xgitu ??


kalo aku d'tmpt dorg aku akn menegakkan keadilan & fitnah itu...sbb kita xslh tp knp kita disalahkan @ d'perslhkn ?? pelik btl la tenaga pengajar zmn skrg..huhu..


ape2 pn bgs tindakan korg tu pergi jmp pihak t'sebt face to face... kita xslh so wtpe nk tkt kn ?? GUD JOB BEBEH.....


PESANAN KPD ORG KE-3: ko buat mcm ni kt kwn2 ko sndri mmg ALLAH xkn balas lg sekarang tp jgn lupe setiap fitnah yg ko taburkan sumenye akan berbalas kelak...kita bkn manusia yg sempurna & aku pn xckp aku perfect...cume aku xske cara ko nk aibkan org ngn cara mcm tu...ko mengata org ibarat ko mengata diri ko sndri pd org luar...ko pernah dgr x 1statement ni ?? " ko menceritakan aib org ibarat ko mentelanjangkan diri ko sendiri dpn org ramai...ko xmalu ker ??"...IGT!!! walaupun hbgn kita baik ngn ALLAH S.W.T tp hbgn sesama manusia xbaik...xguna gak ko jadi org....renung2kan & selamat menyedari kesilapan diri...jgn pkir ko sorg je bgs.....!!! huh...

No comments: