Thursday, March 8, 2012

keinsafan datang dari HATI

salam...


ermm....tadi bawu balik dri umh kwan aku..afifah namanye dye seorang yg sgt baik & sentiasa mberi aku panduan dlm kehidupan...setiap kali aku keliru dgn pilihan hdp aku mest aku akan refers pada dye...dye lah satu2nye tmpt yg blh mngingatkan aku kepada Allah S.W.T...seorang yg redha dgn kehidupan segalanya dya hya beserah pd Allah termasuk lah soal jodoh, kehidupan...dye pn bawu je balik dr sekolah pondok..


jadi ape2 maslah dr segi solat sunat ke solat seharian ke bacaan doa ke...ak mest akan tye dye cmtu jgk la soal masalah seharian, jodoh, dll....dyelah yg sentiasa mberi motivasi pd aku dgn berlandaskan hukum & sunnah... dye lah tmpt aku meluahkan rasa & dye membalasnye dgn pegangan agama....


aku rase tenang dgn kehadiran dye...sbb dye sentiasa muhasabah diri & memberi nasihat pada aku...xdi pun aku tye dye macm mane kte nk tetapkan hati kita utk berubah & jgk utk memilih seseorang yg terbaik utk kita...


terima kasih sahabat
ini jawapannye " umat islam senjata nya adalah DOA...jadi setiap hari kte harus berdoa kpd yang Maha Esa...buat solat tahhajjud...sbb solat tahajjud adalah solat dimana kite mohon keredhaan dr-Nya...semata2 kerana ALLAH S.W.T...solat sunat hajat, istikharah, dhuha, witir.. sume tu solat dimana solat utk diri sendiri jadi kalo kte mahu hajat & keinginan kte itu dimakbulkan oleh Allah kite harus mendapatkan keredhaan dari-Nya..itu yg sepatutnya...setiap kali doa, berdoalah jika andai kata perkara sekian baik utk hidup ku, keluarga ku, diriku, masa depan ku, kau berikanlah aku Hidayah Mu...."




banyak lagi sbnrnye berdiskusi dgn dye tapi... itulah slh 1 topik berbualan kami..hurmmm...aku harus pandang ke depan...andai kata takdirku utk tidak mencintai siapa2 aku redha krn Allah lbh menyayangi ak..andai kata sipulan itu utk ku...aku terima andai kata perkahwinan itu terbaik utk aku...andai kata cinta selepas berkahwin itu indah aku terima kerana aku ingin mndapatkan keredhaan dari-Nya...andai kata cinta aku pd A hye sekadar persinggahan aku sanggup....mungkin itu kisah hidup aku....aku harus mencintai tuhan & rasul ku baru lah aku layak utk mencintai sesama insan....



No comments: